Всеукраїнський фонд Крок за Кроком
Міжнародний фонд відродження
together, we grow
together, we grow

17 березня 2015 року відбувся навчально-практичний семінар «Освіта для соціальної справедливості» у Волинській області на базі ЗОШ І-ІІІ ст. смт Торчин з ініціативи Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти у рамках реалізації проекту «Поширення досвіду Центрів для батьків у ромських громадах» за підтримки ініціативи «Копачі Рома», програми «Раннє дитинство» Фонду Відкритого Суспільства та програми «Рома України» Міжнародного фонду «Відродження».

Методист районного відділу освіти Луцької РДА Васильчук С. Я. у вітальному слові наголосила на особливостях роботи педагогів району з соціально вразливими верстами населення.

Учасників семінару, які працюють з учнями ромської національності, у стінах школи гостинно привітали учні початкових класів.

Заступник директора з навчально-виховної роботи Сергіюк Л. Г. презентувала роботу навчального закладу та окреслила особливості навчально-виховного процесу школи з учнями ромської національності.

Л. М. Бондарук, методист відділу гуманітарних дисциплін ВІППО, проінформувала присутніх про діючий проект. Цікавим був огляд навчально-методичних матеріалів курсу «Освіта для соціальної справедливості» (освіта, вільна від упереджень).

Школа, сім’я, громадськість у тісній співпраці формують соціально адаптовану особистість. Це покладено в основу виховної роботи сучасного навчального закладу. Заступник директора з виховної роботи Барда Л. Г. у виступі «Роль школи, сім’ї, громадськості у формуванні соціально адаптованої особистості» проаналізувала форми та методи роботи класних керівників у контексті означеної проблеми, ознайомила зі структурою право-виховної роботи та учнівського самоврядування у школі.

Соціальний педагог Кулик О. В. акцентувала увагу на цілому ряді досліджень та аналітичних звітах із питання соціальної справедливості.

Практична частина семінару пройшла у формі тренінгу, який провели доцент кафедри теорії та методики викладання шкільних предметів, кандидат педагогічних наук О. П. Муляр та методист відділу гуманітарних дисциплін Л. М. Бондарук. Учителі виконали ряд цікавих практичних вправ: «Історія мого імені», «Керівництво для життя», «Соціальні стереотипи», «Потреби стосовно до груп меншин». У конструктивній співпраці через бесіду та діалог учасники семінару вибудовували свою систему роботи з представниками ромських громад. Відповідаючи на запитання анкет на заключному етапі семінару-тренінгу, учасники відчули потребу в опрацюванні спеціальної та додаткової літератури, вивченні методичних аспектів розглянутого питання, що й відобразилося у плануванні подальшої роботи ВІППО та навчальних закладів області з реалізації курсу «Освіта для соціальної справедливості».

На семінарі панувала атмосфера відкритості, доброзичливості та щирості. Тренер та учасник — рівноправні партнери. Кожен відчув свою значимість у колективній співпраці, індивідуальність у вирішенні запропонованих ситуацій. Цей досвід педагоги області обов’язково використають у своїх школах.

Оксана Муляр,
доцент кафедри теорії та методики

Джерело