Всеукраїнський фонд Крок за Кроком
Міжнародний фонд відродження
together, we grow
together, we grow

17 березня 2015 року відбувся навчально-практичний семінар «Освіта для соціальної справедливості» у м. Луцьк на базі Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти у рамках реалізації проекту «Поширення досвіду Центрів для батьків у ромських громадах» за підтримки ініціативи «Копачі Рома», програми «Раннє дитинство» Фонду Відкритого Суспільства та програми «Рома України» Міжнародного фонду «Відродження».

Одним із напрямів впровадження проекту є напрям «Вища школа». Мета цього напряму – підтримати педагогів у їх роботі в інклюзивному навчальному середовищі, зокрема із дітьми ромської національності.

Для цього було розроблено навчально-практичний курс «Освіта для соціальної справедливості» на основі матеріалів Міжнародної Асоціації «Крок за кроком». Вперше курс було представлено на семінарі, що відбувся у Києві 19-20 лютого 2015 року. За результатами цього семінару було заплановано провести апробацію курсу у 4-х областях України – Одеській, Волинській, Закарпатській та Черкаській та впровадити курс.

Семінар на базі Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти став першим семінаром з апробації навчально-практичного курсу. До участі було залучено 18 завідувачів дитячих садочків з м. Луцьк , Ківерцівського, Горохівського, Рожищенського та Ковельського районів, де проживає найбільша кількість ромського населення.

Під час роботи із національними меншинами у вчителів та вихователів виникає багато питань, зокрема: які підходи потрібно використовувати під час роботи, як допомогти дитині швидше адаптуватись новому для неї середовищі, багато хто хотів би дізнатись більше про ромську культуру, мову, отримати практичні методичні поради, та поради з питань, як побудувати ефективну співпрацю із ромськими батьками.

Найцікавішими для учасників семінару стали теми формування полікультурної чуйності, розуміння механізму утворення стереотипів та установок, формування груп більшості та меншості.  

«Тема розвитку полікультурної чуйності при роботі із дітьми ромської національності була дещо поза увагою, бракувало методичного супроводу, а завдяки семінару ми отримали значну методичну підтримку. Я обов’язково буду використовувати активні форми роботи, стиль подачі та практично доцільні матеріали, отримані на семінарі, щоб донести до працівників мого закладу інформацію про необхідність подолання упереджень та стереотипів. Обов’язково зроблю на цьому акцент. Також, хочу розробити пам’ятки із низкою порад для педагогів та батьків», - Ірина Пучач, завідувач дитячого садка № 18, м. Луцьк.