Всеукраїнський фонд Крок за Кроком
Міжнародний фонд відродження
together, we grow
together, we grow

На ньому обговорювали моделі забезпечення якісної інклюзивної освіти для дітей ромської національності дошкільного та молодшого шкільного віку на базі дошкільних навчальних закладів і початкових шкіл. Рівень освіти ромського населення є вкрай низьким, про що свідчать результати моніторингу виконання Плану заходів Стратегії захисту та інтеграції ромської національної меншини в українське суспільство до 2020р. – значна частка населення зовсім немає освіти (24%), в той час, як частка тих, хто здобуває або здобув вищу освіту, незрівнянно мала – 1%. Попри загальний низький рівень освіти, роми мають низьку мотивацію до освіти, що пояснюється, зокрема, в укоріненні серед ромів уявлень про освіту як необов’язкову. Починаючи з 2010 року, ВФ «Крок за кроком» впроваджував проекти підтримки ромських батьків, що були підтримані ініціативою «Копачі Рома» Фонду Відкритого суспільства (Лондон) та Ромською програмною ініціативою Міжнародного фонду «Відродження».

Основною метою круглого столу є обговорення результатів проекту «Забезпечення якісної освіти для ромських дітей у дошкільних навчальних закладах і початкових класах» (2016-2018рр.), в рамках якого було створено моделі забезпечення якісної інклюзивної освіти для дітей ромської національності дошкільного та молодшого шкільного віку на базі дошкільних навчальних закладів і початкових шкіл.

У круглому столі взяли участь дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади–учасники проекту, представники Міністерства освіти і науки України, Міжнародного фонду «Відродження», обласнихінститутів післядипломної педагогічної освіти, а також управлінь/відділів освіти.

Під час круглого столу були представлені наступні питання:

  • Інклюзивна освіта як синонім якісної освіти для усіх дітей. Що таке якісна освіта в контексті Нової української школи?
  • Забезпечення додаткової підтримки для ромських дітей в контексті підтримки їхніх батьків і закладу освіти. Діяльність ромських асистентів педагога: досягнення і виклики.
  • Міжвідомча співпраця як основний чинник забезпечення комплексного вирішення проблем в освітньому процесі ромських дітей.
  • Підтримка ромських батьків бути компетентними помічниками своїх дітей в освітньому процесі і захисниками їхнього права на якісну освіту.
  • Представлення результатів пілотування міжнародної методики оцінки досягнень дітей IDELA.