Всеукраїнський фонд Крок за Кроком
Міжнародний фонд відродження
together, we grow
together, we grow

Чотири кейси проекту «Партнерство для всіх»*, який реалізовує Міжнародна благодійна організація «Ромський жіночий Фонд «Чіріклі», варті уваги за багатьох причин. Зокрема тому, що вони належать до підтриманих ромськими громадськими організаціями успішних ініціатив, які активізують і самих ромів, і державу на шляху до інтеграції ромів у суспільство.

Понеділок, 14 травня 2018, 01:58

Детальніше...

Досвід Словенії

Ряд проектів та ініціатив, запроваджених у Словенії, дали змогу ввести посаду ромського асистента вчителя/вихователя у закладах освіти. Так, Міністерство освіти, науки та спорту Словенії фінансувало проект Ромського Союзу Словенії. У проекті брали участь 39 початкових шкіл та 20 дошкільних закладів. Ромські асистенти стали містком між батьками та закладом освіти. Вони пояснювали батькам важливість освіти, слідкували за відвідуваністю у школах. Асистенти допомагали дітям-ромам оволодівати словенською мовою. Вони допомогли розробити посібники з ромської історії, культури, ідентичності, які і тепер використовують у своїй роботі вчителі у школах.  Проект виявився досить успішним, адже налагодився зв’язок між ромськими батьками та представниками освітніх закладів, діти стали частіше ходити до садочків/шкіл, виявляючи кращі освітні досягнення (Уповноважений з Прав людини Ради Європи, 2011). Проект, реалізований протягом 2008-2015 рр., «Успішна інтеграція ромських учнів у школах», також забезпечив пілотні школи ромськими асистентами вчителя. Проект виявився успішним, адже зросли показники шкільного відвідування, покращилися відносини між ромськими батьками та педагогами, а також педагогам стало простіше навчати ромських дітей. 

П'ятниця, 11 травня 2018, 01:20

Детальніше...

На ньому обговорювали моделі забезпечення якісної інклюзивної освіти для дітей ромської національності дошкільного та молодшого шкільного віку на базі дошкільних навчальних закладів і початкових шкіл. Рівень освіти ромського населення є вкрай низьким, про що свідчать результати моніторингу виконання Плану заходів Стратегії захисту та інтеграції ромської національної меншини в українське суспільство до 2020р. – значна частка населення зовсім немає освіти (24%), в той час, як частка тих, хто здобуває або здобув вищу освіту, незрівнянно мала – 1%. Попри загальний низький рівень освіти, роми мають низьку мотивацію до освіти, що пояснюється, зокрема, в укоріненні серед ромів уявлень про освіту як необов’язкову. Починаючи з 2010 року, ВФ «Крок за кроком» впроваджував проекти підтримки ромських батьків, що були підтримані ініціативою «Копачі Рома» Фонду Відкритого суспільства (Лондон) та Ромською програмною ініціативою Міжнародного фонду «Відродження».

Понеділок, 07 травня 2018, 02:01

Детальніше...

Ми щиро вдячні пані Ользі Веснянці, яка презентувала діяльність, мету та завдання мережі та запрошувала всіх небайдужих питанню ромської громади приєднуватися до нас, мережі фахівців, батьків, активістів, які опікуються ромськими дітьми раннього віку. 

П'ятниця, 20 квітня 2018, 18:18

Детальніше...

Структура освітньої системи Сербії охоплює дошкільну освіту (дитячі садочки та програма дошкільної обов’язкової підготовки), початкову освіту (8 класів для дітей від 6-7 до 14-15 років) та середню освіту, що є аналогом української вищої (але не університетської) освіти. Держава забезпечує кожну дитину 4-ма безкоштовними годинами перебування у закладі в рамках дошкільної обов’язкової підготовки. Решта часу дитина може перебувати за рахунок батьків.

П'ятниця, 06 квітня 2018, 22:10

Детальніше...

Ернесто Шатро проводить індивідуальне заняття.
Фотоскрін програми "Романо дживіпен".
Ернесто Шатро проводить індивідуальне заняття.

Герой чергової програми «Романо дживіпен» на Ужгородському телеканалі «Тиса» – ромський громадський активіст, журналіст Ернесто Шатро. В Ужгороді він разом зі своїми однодумцями заснував Тренінгову школу «Інтеграція ромів». У ній вмотивованих на отримання освіти ромських підлітків наставники-волонери навчають планувати майбутнє, ставити перед собою цілі і досягати їх.

 

Понеділок, 26 березня 2018, 06:36

Детальніше...

Goethe-Institut в Україні ініціював проект для національних меншин України «Спільно до мети», який проводився за підтримки Федерального міністерства закордонних справ Німеччини та під керівництвом Інституту міжнародних досліджень (CIVIC) у Німеччині.

П'ятниця, 23 березня 2018, 11:15

Детальніше...

Януш Панченко, автор етносоціологічного дослідження.Фотоскрін відео "Радіо Свобода".
Януш Панченко, автор етносоціологічного дослідження.

Дослідити процеси, які відбуваються у житті ромської громади сьогодні – аби на основі цих знань створювати нове майбутнє для свого народу. На це націлені дослідження, що їх проводять молоді ромські лідери. Дві такі ініціативи були втілені на Херсонщині та Закарпатті. Їх ініціатори та автори – Януш Панченко та Галина Юрченко.

Як і чим живе мій народ сьогодні? Що можу зробити саме я, аби завтра він міг жити краще: навчатися, працювати, мати гідний рівень життя? Ці питання протягом останніх років все частіше ставлять перед собою молоді освічені роми. Протягом останнього десятиліття таких стає більше, зокрема завдяки програмам Ромського освітнього фонду (РОФ). Нове покоління цікавиться своєю історією, культурою, мовою. Маючи певні переваги як дослідники, зокрема будучи «своїми серед своїх» у достатньо закритій ромській громаді, молоді активісти стають цінними «акумуляторами» інформації, співавторами та авторами наукових досліджень і статей.

Четвер, 22 березня 2018, 06:44

Детальніше...